سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش ساخت سایت مپ

منبع سایت نباتک بخش آموزش های سئو

سایت مپ وردپرس شامل یک صفحه XML هستش که با استفاده از اون میتونید کلیه صفحاتی که در سایت وردپرسی خودتون منتشر می‌کنید را در این صفحه به صورت لینک شده و در صورت امکان دسته‌بندی برای انواع نوشته، برگه، رسانه، برچسب و دسته‌بندی تعیین کنید تا با معرفی اون به گوگل موتورهای جستجو هربار که وارد سایت شما میشوند تا سایت را مورد بررسی قرار بدهند با مراجعه به آدرس نقشه سایت وردپرس که به صورت xml ساخته شده سریع‌تر از پیش صفحات شما را ایندکس کنند. چرا که وقتی شما صفحه‌ای را منتشر می‌کنید بلافاصله نقشه سایت وردپرس شما هم آپدیت شده و لینک در نقشه xml سایت قرار میگیره، اما وقتی نقشه سایتی وجود نداشته باشه لازمه تا در یکی از صفحات خودتون به این صفحه لینک داده باشید تا گوگل با بررسی اون صفحه بتونه تا صفحه جدید را مشاهده کرده و اونو ایندکس کند. پس در حالت کلی نقشه xml وردپرس به کمک موتورهای جستجو میاد تا لینک‌های شما را به صورت کامل رصد و بررسی کنند.

پس حالا که متوجه اهمیت موضوع استفاده از نقشه سایت وردپرس شدید تا انتهای این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا با ما همراه باشید تا به نحوه ساخت سایت مپ در وردپرس با استفاده از افزونه Google XML Sitemaps بپردازم. شما با استفاده از این افزونه میتونید برای سایتتون نقشه xml سایت بسازید و در انتها با معرفی سایت مپ به گوگل سرعت بررسی و ایندکس صفحات سایت خودتون را بالا ببرید.

آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس

اگر خاطرتون باشه در مقاله قبل که با عنوان آموزش ساخت و معرفی نقشه سایت xml وردپرس در گوگل منتشر کردم به معرفی نحوه ساخت سایت مپ وردپرس با استفاده از افزونه Yoast Seo وردپرس پرداختم که شما را از نصب و استفاده از یک افزونه جدا برای ساخت نقشه سایت بی نیاز می‌کرد. اما در این آموزش قصد دارم تا به معرفی افزونه Google XML Sitemaps بپردازم که با استفاده از این افزونه هم میتونید تا نسبت به ساخت نقشه سایت در وردپرس بپردازید. این افزونه هم یکی از افزونه‌های محبوب وردپرس برای ساخت سایت مپ است که تا به امروز تونسته تا بیش از 2 میلیون نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 را ازآن خودش بکنه که میتونید ازش برای ساخت نقشه سایت وردپرس استفاده کنید. برای استفاده از این افزونه ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت خودتون بکنید.

بعد از نصب و فعال سازی افزونه منویی با نام XML-Sitemap در بخش تنظیمات وردپرس پیشخوان اضافه میشه، روی اون کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه ساخت سایت مپ در وردپرس هدایت شوید

Notify Google about updates of your Blog: با فعال کردن این گزینه هر بار که نوشته جدیدی منتشر کنید یک نوتیفیکیشن برای موتور جستجوی گوگل ارسال می‌شود تا از ساخت صفحات جدید مطلع شده و آنها را ایندکس کند.

Notify Bing (formerly MSN Live Search) about updates of your Blog: با فعال کردن این گزینه هر بار که نوشته جدیدی منتشر کنید یک نوتیفیکیشن برای موتور جستجوی بینگ ارسال می‌شود تا از ساخت صفحات جدید مطلع شده و آنها را ایندکس کند.

Add sitemap URL to the virtual robots.txt file: با فعال کردن این گزینه آدرس نقشه سایت شما در فایل robots.txt وردپرس افزوده خواهد شد و در این صورت از موتورهای جستجو خواسته می‌شود تا محتوای نقشه سایت را از طریق این فایل بررسی کنند.

Try to increase the memory limit to: این گزینه برای افزایش محدودیت حافظه‌ی افزونه‌ها در وردپرس می‌باشد که نیازی به استفاده از آن نیست.

Try to increase the execution time limit to: از این گزینه هم میتونید تا برای افزایش تغییر زمان اجرای افزونه‌ها در وردپرس اقدام کنید.

Try to automatically compress the sitemap: برای فشرده سازی نقشه وردپرس sitemap این گزینه را فعال کنید تا حجم نقشه‌ی سایت شما کاهش یابد.

Include a XSLT stylesheet: اگر قصد استفاده از استایل برای sitemap وردپرس دارید باید با پسوند XSL در کادر روبرو آدرس فایل استایل را وارد کنید تا استایل دلخواه شما برای نقشه سایت وردپرس نمایش داده شود پس در این صورت تیک گزینه Use default را بردارید.

Override the base URL of the sitemap: اگر وردپرس خودتون را روی یک دایرکتوری نصب کردید و در آدرس دهی، آدرس سایت اصلی را قرار دادید، لازمه در این کادر آدرس اصلی سایت را وارد کنید. سپس این تغییرات را به فایل htaccess اضافه کنید.

Include sitemap in HTML format: این گزینه هم برای پشتیبانی وردپرس sitemap از فرمت HTML می‌باشد.

Allow anonymous statistics: با فعالسازی این گزینه، اطلاعاتی درباره ورژن وردپرس، php، تعددا مطالب و… سایت شما برای نویسنده افزونه ارسال می‌شود.

ادامه مطلب در سایت نباتک

منبع

https://mizbanfa.net/blog/cms/wordpress/google-xml-sitemaps/